zondag 15 december 2013

It's a wrap!

Het zit er (bijna) op! Morgen vlieg ik weer terug naar huis. De drie maanden in de VS, waar ik vooraf eerlijk gezegd nog best tegenop zag, zijn dan voorbij. En het zijn drie maanden geworden om nooit te vergeten! De mens (ik dus) lijdt overduidelijk weer het meest van het lijden dat hij vreest. Ik heb ontzettend leuke, nieuwe mensen leren kennen, ik ben grad student geweest, heb genoten van al mijn "made to order" lunches, heb me af en toe als een echte Amerikaanse gedragen (Boomers!) en ik heb me af en toe als een echte toerist gedragen (Los Angeles!) Afgelopen woensdag was mijn laatste toeristen uitstapje: een whale watching cruise.

Gray whales en blue whales trekken ieder jaar van Alaska naar de kust van Mexico en weer terug. Onderweg komen ze langs de kust van California, en als je op het goede moment uitvaart kom je ze dan dus tegen. Jammer genoeg waren wij er nog net te vroeg in het seizoen en hebben we dus geen walvissen gezien. Maar niet getreurd: we zijn wel zeehonden tegengekomen en, nog beter, een grote groep dolfijnen! Toen onze boot eenmaal snelheid maakte om wat golven achter zich te creeëren, hadden we zeker 10 dolfijnen achter onze boot aanzwemmen, tuimelend door het water. Supergaaf! En het uitzicht was sowieso al de moeite waard. Op de boot, in de zon, briesje erbij, uitkijken over de oceaan, ik kon het woensdagochtend prima volhouden :).


Iemand nog interesse in een privé strandje?



 

Wieeeee! :)


Weer terug in de haven

De rest van de week stond in het teken van afronden en afscheid nemen. Donderdagavond ben ik met mijn groep vrienden hier uit eten geweest. Om mijn tijd hier leuk af te sluiten en om te vieren dat finals week voorbij was.
V.l.n.r. Bas, Remi, Moury, Rebecca, Nathan, Siva & Ian
Vrijdag heb ik mijn sleutels ingeleverd, zaterdag heb ik nog een laatste rondje over de campus gemaakt en vandaag heb ik vooral nog even genoten van de zon (24 graden). En morgen zit het er dan echt op. IT'S A WRAP! 

Liefs, Renée

Geen opmerkingen: