dinsdag 5 november 2013

Alweer halverwege


Afgelopen week was alweer week 6. Ik ben nu dus halverwege mijn tijd hier in Irvine, Californië. Het is behoorlijk snel gegaan. Maar als ik terugdenk aan het moment dat ik hier voor het eerst kwam, realiseer ik me dat dat toch al wel een hele tijd is geleden. Er is veel gebeurd in de tussentijd. Tegen de tijd die ik tegemoet ga zie ik soms nog wel een beetje op; zes weken is toch behoorlijk lang. Maar tegelijkertijd weet ik ook dat deze zes weken gewoon voorbij gaan. Ik heb hier ondertussen een ritme opgebouwd, leuke mensen leren kennen en er staan nog een aantal toffe dingen op het programma (Disneyland! :D). Het gaat dus allemaal wel goed komen.

Ook afgelopen week heb ik niet stil gezeten. Woensdag heb ik het kantoor en al het lees- en schrijfwerk even gelaten voor wat het was, en ben ik naar Balboa Island geweest. Balboa Island ligt voor de kust van Newport Beach, hier vlakbij, en is zo ongeveer het duurste stukje Amerika dat er is. Toch merk je daar niet heel veel van. Het was gewoon een rustig, volgebouwd, eilandje. Met een haven en wat winkeltjes, en een strand. Het was heerlijk om er even uit te waaien. De zon scheen, het was een lekkere 23 graden. Het gaat me waarschijnlijk zwaar vallen om over een paar weken afscheid te moeten nemen van dit mooie weer en dan midden in de Nederlandse winter terecht te komen. Zo in het midden van een drukke week was het een lekkere plek om even te zijn.




30 oktober, dus genoeg Halloween decoraties te zien



Op de pier

Vrijdagavond stond een totaal ander uitje op het programma. Niks rust, heel veel kinderen en arcadegames! Moury, een van mijn vriendinnen hier, was als kind altijd dol op Chuck E Cheese's. Eigenlijk wilde ze er dit jaar weer haar verjaardag vieren, maar omdat ik er dan niet meer ben, had ze voor afgelopen vrijdag een proef-rondje georganiseerd. Het was geweldig! ;)

Officieel gezien is Chuck E Cheese's alleen voor kinderen. Toen mensen hoorde dat we gingen kregen we dus ook een heel aantal keer de vraag "gaan ze je daar wel naar binnen laten als je geen kind bij je hebt?". Chuck E is namelijk een pizzarestaurant. Maar dat niet alleen. Bij je pizza krijg je tokens (muntjes) om allerlei arcadegames te spelen. Ze hebben Skeeball, race-videogames en Guitar Hero. En nog veel meer. Het is een soort kermis / arcadehal. Hopelijk helpen de foto's een beeld te vormen.


DJ Chuck E!




De eerste muntjes "krijg" je dus bij je (wel wat dure) pizza, maar echt veel betaal je niet. En ook extra muntjes zijn behoorlijk goedkoop te krijgen. Bij sommige van de spellen krijg je, zoals Skeeball of Deal or No Deal, krijg je na afloop tickets. Het aantal hangt af van je score. Met die tickets kun je dan weer prijzen halen. Het is net een kermis ;). We waren met een hele groep mensen die er geen enkele moeite mee hadden zich weer als kind te gedragen en het was ontzettend tof. Wat is er nou leuker dan pizza eten en spelletjes spelen :). We hebben de avond afgesloten met heel wat spelletjes air hockey. Mini-air hockey wel te verstaan, want de tafel was eigenlijk alleen bedoeld voor kinderen. Maar op mijn knieën ging het best aardig ;).


SCORE!! :D

Ik was niet de enige met een camera




En daarmee had ik er dus alweer zes weken opzitten. Het leven is hier zo slecht nog niet :D

Liefs, Renée







Geen opmerkingen: