donderdag 24 oktober 2013

Solar Decathlon

5 weken voorbij! De tijd gaat snel. Nog een week en dan ben ik alweer op de helft van mijn drie maanden hier. Tijd om weer wat te schrijven. Ik heb de afgelopen tijd vrij veel gewoon gewerkt - het is jammer genoeg niet alleen maar vakantie ;) - maar er is natuurlijk ook nog ruimte geweest voor een aantal leuke tripjes en feestjes. En twee heb ik er hieronder beschreven.

Als eerste dus de Solar Decathlon. Dit is een internationale wedstrijd waarin studententeams huizen ontwerpen én bouwen die volledig zelfvoorzienend zijn met zonne-energie (http://www.solardecathlon.gov/). Studenten doen er alles aan om hun huis mooi en leefbaar te maken, maar tegelijkertijd ook energiezuinig. Zo proberen ze maken slim gebruik te maken van luchtstromen om geen airco nodig te hebben. Alle huizen worden zodanig gebouwd dat ze verplaatst kunnen worden. Verplaatst naar Irvine, want dat was waar twee weken geleden de echte wedstrijd was. Iedere groep had haar huis opgebouwd in Irvine Great Park en iedereen die wilde kon een kijkje komen nemen.

En Siva, Bas en ik wilde het wel zien! Dus zijn we met de bus naar Irvine Great Park gegaan. Bij ieder huis werd je rondgeleid door het studententeam en kon je vragen stellen. Veel van hen waren ruim een jaar bezig geweest met 'hun huis' dus wilden graag aan iedereen laten zien wat ze hadden bedacht.

Hier wat foto's van de dag:

Siva en Bas in de bus naar de Solar Decathlon


Een fietsenstalling en hij ziet er nog leuk uit ook :)
Foodtrucks! And lots of them! 
 




En ook hier waren de bergen dichtbij. Waar je hier ook bent, in de verte zie je altijd de bergen :)


Na de Solar Decathlon op zaterdag had ik nog een hele zondag over. Die dag heb ik gevuld met een bezoekje aan Fashion Island; een groot winkelcentrum in Newport Beach. En die naam is volledig logisch als je ziet hoe het eruit ziet op de kaart:


Aangezien Newport Beach (net als de rest van Orange County) bevolkt wordt door de rijke(re) bevolking van de VS zag het er allemaal tip-top verzorgd uit. Het was een middag van lekker rondsnuffelen, in het zonnetje zitten en mensen kijken :). Lekker rustig aan, een beetje rondstruinen. Overal plekken om te zitten en niks verbonden aan één horeca-gelegenheid. Je hoeft dus niet persé iets te kopen, en bovenal: je kunt gewoon kopen wat je lekker vindt, en nog steeds zitten waar het gezellig kijkt. Een sfeerimpressie:





Mijn favoriete winkel! Vol met kleine, leuke, grappige spulletjes :D

Dat was het even voor nu. De komende weken staan er een aantal leuke dingen op het programma, waaronder een dagtocht naar LA aankomende zondag. Dus daar zal zeker het verhaal mét foto's binnenkort van verschijnen :)

Liefs, Renée

1 opmerking:

Simon zei

Ziet er leuk uit :-) Die winkel is echt iets voor jou ;-) Ik vind vooral 'Keep calm and drink' leuk! Veel plezier in LA alvast :-)