zaterdag 21 september 2013

Introductie

Hoi lezer!

Hoewel ik er van uit ga dat iedereen die deze blog leest wel weet wat ik in Californië doe, hier toch even een korte introductie. Op donderdag 19 september ben ik naar Irvine afgereisd om voor 3 maanden te studeren aan UCI (University of California, Irvine). Irvine ligt ongeveer 60 kilometer onder Los Angeles, in Orange County. Hier schijnt (bijna) altijd de zon!

Als alles volgens plan gaat, ga ik twee vakken volgen aan de universiteit en een project uitvoeren. Voor de geïnteresseerden; de vakken heten "User Interface Design and Evaluation" en "Social Analysis of Computing". Met mijn project zal ik onderzoek gaan doen naar privacy-instellingen op mobiele telefoons (welke informatie delen mensen, kun je dit beïnvloeden). Als ik hier eenmaal echt aan de slag ben, zal het onderwerp als het goed is snel specifieker worden. 

Natuurlijk is het niet de bedoeling om alleen te studeren in mijn tijd hier. Hoewel ik het daar zeker druk mee zal hebben, ga ik toch ook proberen om zoveel mogelijk de toerist uit te hangen en de omgeving te verkennen. Het strand is hier namelijk vlakbij en ook Los Angeles en San Diego zijn in de buurt :). 

Met deze blog hoop ik iedereen die dat wil op de hoogte te kunnen houden van mijn ervaringen hier. Ik ga mijn best doen om regelmatig een leuk stukje te schrijven, natuurlijk voorzien van de nodige foto's!

Renée

Geen opmerkingen: